Wednesday, November 18, 2009

MAHKAMAH BATAL KEPUTUSAN SPR. SAH SPR SUDAH JAUH MENYELEWENG

Akhirnya mahkamah keluarkan keputusannya. Dan sama sekali bercanggah dengan keputusan SPR. Mahkamah Tinggi arahkan DUN Kota Seputih dikosongkan. Maka bermakna batallah keputusan serong SPR sebelum ini.

Tak semena-mena SPR pula yang sibuk melenting tak tentu pasal. Kenapa sibuk sangat SPR nak mengambil alih kuasa Speaker? Sudah tiada kerja ke SPR? atau menjaga kepentingan pihak tertentu?

Tindakan SPR untuk mengkaji keputusan Mahkamah Tinggi jelas menunjukkan SPR sudah memihak. Dan mereka berpihak kepada UMNO-BN. Kini jelas-sejelasnya. SPR tidak perlu berdalih dan beralasan. Seluruh dunia kini tahu bahawa SPR adalah parti komponen BN ke 15!


Sumber : berita

KUCHING: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengambil tindakan perlu sementara menunggu keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur berhubung permohonan penangguhan pelaksanaan perintah bagi diadakan pilihan raya kecil di Dewan Undangan Negeri kawasan Kota Siputeh di Kedah.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata SPR sedang menunggu proses undang-undang dan keputusan itu dijangka diketahui Jumaat ini.

"SPR menghormati keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam.

"Pada ketika ini, kami tidak akan mengadakan mesyuarat (mengenai mengadakan pilihan raya kecil)," katanya kepada pemberita selepas mengunjungi Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud di Kompleks Dewan Undangan Negeri yang baru di sini hari ini

No comments: