Sunday, June 5, 2011

GULA-GULA PILIHANRAYA BN SUDAH BERMULA!

Hari ini Tan Sri Muhyiddin Yassin sibuk meronda seluruh Kuala Lumpur bagi meninjau 'rakyat' dan mengagih-agihkan peruntukan khas kerajaan. Ibarat Santa Claus yang datang memberikan hadiah kepada masyarakat menjelang Hari Natal, begitulah lagaknya pemimpin negara menjelang pilihanraya.

Ini adalah petanda besar bahawa pilihanraya umum bakal berlangsung tidak lama lagi. Jangkaan saya mungkin sebulan dua lagi Perdana Menteri akan bubarkan parlimen. Dan inilah salah satu kepelikan di Malaysia, yang hanya Perdana Menteri sahaja tahu tarikh pilihanraya umum. Sedangkan pilihanraya umum adalah hak rakyat untuk menentukan pemimpin dan parti yang mereka pilih. Lebih dari itu parti-parti politik perlu mempersiapkan diri menghadapi pilihanraya ini.

harapnya rakyat tidak terpedaya dengan janji bermusim pilihanraya ini. Janji pilihanraya buat rakyat merupakan suatu perangkap, kerana selepas PRU biasanya pelbagai polisi yang menjerut leher rakyat bakal dilaksanakan.

Kenaikan harga minyak, makanan, tarif eletrik dan air, serta barang keperluan lain sudah tidak termampu untuk BN sekat. Mereka hanya mampu menahan buat beberapa bulan lagi sehingga musim pilihanraya selesai. Buat rakyat, ambillah gula-gula itu, tetapi jangan sesekali menangkan BN, kerana sudah puluhan tahun mereka menipu rakyat!

No comments: