Friday, April 9, 2010

ISU APCO. MALAYSIA SEDANG DALAM BAHAYA...

Telah tersebar seantero Malaysia bahawa kerajaan yang ditunjangi UMNO-BN sedang bersekongkol dengan Apco, sebuah syarikat konsultan yang memberi khidmat nasihat pemulihan imej negara dan pemimpinnya. Telah diketahui umum kini bahawa APCO telah terlibat secara langsung dengan kerajaan Israel dan bertanggungjawab mempopularkan slogan 1Israel sama seperti mereka mempopularkan 1 Malaysia.

Isu ini sangat berat dan besar. Bukan nak dipolitikkan sangat, tetapi ia perlu ditangani secara tegas. Kita yang selama ini dilihat tegas dalam isu umat Islam rupa-rupanya dalam kantung keselamatan negara khususnya yang melibatkan sistem komunikasi negara telah bocor kepada pihak luar. Lebih dahsyat lagi, pihak itu adalah Israel.

Serasa macam letih umat Islam berdemo mempertahankan mujahidin di Palestin yang menjadi pembunuhan kejam Israel. Semua mengetahui bahawa Israel adalah pusat kejahatan. Hampir semua krisis di dunia khususnya di dunia Islam dicipta oleh Israel.

Kita juga memahami bahawa Israel sedang menguasai ekonomi dunia, melalui puppetnya Amerika. Mereka lah yang mencipta inflasi, masalah kewangan dunia serta naik turun ekonomi dunia. Mujur ada China sebagai pengimbang ekonomi dunia. Kalau tidak pasti seluruh dunia terpaksa bersujud kepada Israel.

Umat Islam mengimani bahawa Dajjal yang akan dibangkitkan akan memimpin tentera Yahudi dan Israel. Mereka adalah musuh no wahid umat Islam yang dipimpin oleh Imam Al Mahdi. Israel dan Dajjal akan merosakkan seluruh dunia dan memaksa supaya manusia menyembah dajjal.

Dalam sejarah, tidak sedikit Allah ceritakan perihal kaum degil Yahudi dan bani Israel. Nabi-nabi yang didatangkan dari kaum mereka dimusuhi. Sebahagiannya mereka bunuh. Allah sehingga memesan agar umat Islam jangan sesekali terpedaya dengan pujukan dan tipu daya Yahudi dan bangsa Israel ini. Bangsa mereka pernah ditukar menjadi kera dan babi.

UMNO dalam beberapa bulan kebelakangan ini sibuk cuba menjadi hero Islam. Isu Kalimah Allah dipolitikkan sebegitu rupa, seakan mereka sahaja yang berjuang untuk Islam. sampai YB Kulim pun terpedaya dengan kehebatan UMNO 'mempertahankan' kalimah Allah.

Rupanya dalam isu Israel dan APCO ini, terlerailah tembelang UMNO. Rakyat seharusnya membuka mata dan melihat siapa UMNO yang sebenarnya. Dalam dua tiga hari ini juga, tembelang UMNo sekali lagi pecah. Bukan setakat sistem komunikasi negara diambil alih oleh syarikat yang ada kepentingan dengan ISrael, bahkan PDRM juga berjaya diterobos masuk. Mereka masuk sehingga ke Bukit Aman, kubu pertahanan dan keselamatan paling kebal di Malaysia.

Bila jadi perkara ini, apa perlu dibuatkan? Telah banyak mana maklumat perisikan negara telah sampai ke bumi Israel? yang kita sama-sama hairankan mengapa kerajaan tidak berhati-hati dalam melantik penasihat imej negara. Soalnya lagi, perlukah dihabisi berjuta ringgit hanya untuk memulihkan imej negara dan pemimpin yang sudah pun tercalar??

Kalau memulihkan imej dengan memulihkan kredibiliti kerajaan tidaklah mengapa. Rasuah, kronisme, penyalahgunaan kuasa, penyelewengan, menipu dan lain-lain kalau dibuat reformasi secara besar-besaran saya rasa sudah lebih dari memadai. Berikan kebebasan pada akhbar, PDRM, SPRM, mahkamah, SPR, Peguam negara, pihak istana. Rasa-rasanya reformasi pada ini sudah cukup untuk memulihkan imej negara tanpa perlu menghanguskan berjuta ringgit.


Alhamdulillah, Allah telah membuka jalan. Semoga rakyat dapat menilainya dan mengenali siapa UMNO sebenarnya...

No comments: