Thursday, November 27, 2008

ELOK EZAM MASUK PAS KALAU RASA PAS TERBAIK TERAJU SELANGOR

Apabila Ezam mencadangkan Menteri Besar Negeri Selangor di tukar kepada teraju kepimpinan PAS, ramai yang mempersoalkan beliau. Saya turut tertanya-tanya kenapa beria-ia sangat dia hendak mendedahkan kepincangan di Selangor sedangkan berlambak aduan rasuah dalam UMNO didamkan saja.

Ke mana pergi keberanian beliau untuk mendedahkan kepincangan rasuah dalam UMNO sepertimana Tun Dr Mahathir buat. Kenapa beliau tidak sanggup bekerjasama dengan Tun Dr Mahathir untuk sama-sama 'membogelkan' penama-penama rasuah dalam UMNO. Kerja itu lebih awla dari sibuk memberi pandangan terhadap kerajaan Pakatan Rakyat. Saya kira rakyat Selangor sudah mangli dengan sikap hipokrit dan oportunis pemuda UMNO ini.

Memang nada dan pandangannya nampak baik, tetapi itu juga membawa implikasi dan maksud untuk mencerai-beraikan perpaduan dalam Pakatan Rakyat. Kerajaan Selangor baru berusia 8 bulan, belum dewasa dan sedang bertatih mengendalikan kerajaan, UMNO yang telah lama berkarat di Malaysia tidak pula berani dicuitnya.

Saya nasihatkan beliau supaya kiranya benar PAS lebih baik dari PKR dalam meneraju kerajaan di Selangor seperti pandangannya, buatlah perubahan, tinggalkan UMNO dan masuk PAS. Tunggu apa lagi kalau UMNO yang beliau anuti kini telah jelas dengan kerosakannya, manakala PKR yang beliau tuduh tidak bersih, maka pilihan utama yang ada hanyalah PAS. Dalam PAS beliau mempunyai pilihan untuk membetulkan kepincangan, memperjuangkan kerajaan yang adil dan bersih, jauh dari rasuah, demokrasinya hidup, syuranya subur, dan perpaduan ahlinya makmur. Inilah masanya kalau betul-betul beliau ikhlas pada rakyat dan negara.

No comments: