Wednesday, October 13, 2010

KU LI MENGGALAS AMANAH BN DI GALAS.

Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri mengiktiraf peranan dan pengaruh Ku Li (Tengku Razaleigh Hamzah) apabila melantik beliau sebagai Pengarah di PRK DUN Galas. sebelum ini tidak pernah UMNO-BN melantik pimpinan biasa selain Timbalan Perdana Menteri sebagai Pengarahnya.

Mungkinkah ini satu cubaan untuk menjatuhkan kredibiliti Ku Li? Apabila calon BN kalah nanti, maka yang akan dituding jari pastilah pengarahnya. Silap haribulan, Ku Li akan disingkirkan dan dihinakan.

Ataupun mungkin ini usaha untuk menguji kesetiaan Ku LI terhadap BN. Selama ini Ku Li sibuk perjuangkan isu royalti minyak Kelantan sehingga sanggup sepentas dan berpihak dengan pemimpin Pakatan Rakyat. Nah, inilah masanya kesetiaan Ku Li dicabar.

Apapun kita tengok nanti pada 4 November 2010 sebagai tarikh penentu. Bagi PAS, menang Galas adalah selangkah lagi tapak ke Putrajaya. Sekiranya kalah, beerti amaran bahawa populariti Najib semakin meningkat. Bagi BN pula, kalau kalah beerti menambahkan lagi parah luka BN setelah diaibkan dalam PRK Sibu. Sebaliknya jika menang, petanda PRU ke 13 semakin hampir!

No comments: