Monday, September 5, 2011

Mat Sabu akan jadi senasib dengan Mat Indera?

Mohd Sabu adalah Timbalan Presiden PAS sekarang. Ketokohannya tidak perlu diperbahaskan. wibawanya dalam mendedahkan kebobrokan UMNO-BN amat terserlah sehingga menjadi momokan mengerikan buat UMNO.

Sejak dahulu lagi Abang Mat Sabu sentiasa konsisten dengan vokalnya terhadap kepincangan negara. Segala isu diolah dengan baik. Sehinggakan ada kalanya isu yang dibangkitkan menjadi polemik besar negara sehingga mengundang perdebatan hangat. Mengambil contoh terkini bagaimana isu Bukit Kepong dan Mat Indera dihalusi dan dihuraikan secara panjang lebar. Bagi generasi muda, ucapan beliau menyebabkan mereka terlopong mendengarnya.

Zaman akan berubah dan beredar mengikut putarannya. Hukum alam pasti berlalu. Dunia pasti berubah sesuai dengan peningkatan masa. Nama Abang Mohd Sabu poasti menjadi lipatan sejarah. Jika tiga puluh tahun mendatang, negara masih diperintah UMNO-BN, sudah tentu sejarah negara hari ini diolah dan diubah. PAS dan Pakatan Rakyat adalah pengkhianat negara manakala pemimpin-pemimpin mereka sebaris dengan pengganas seumpama komunis suatu ketika dulu.

Anwar Ibrahim, Azmin Ali, Saifuddin Nasution, Tuan Guru hj Abdul Hadi Awang, Tuan Guru Nik Abdul Aziz, Lim Kit Siang, Lim Guang Eng, Mohd Sabu adalah golongan kiri yang mahu merosakkan negara. PAS dituduh bersekongkol dengan DAP yang mahu menjadikan negara sebagai negara sosialis.

Mohd Sabu pastinya akan menerima nasib yang sama dengan Mat Indera. Jika tidak pun hayatnya berakhir di tali gantung, penjara atau seumpama dengannya, pasti namanya dibusukkan sehingga malu generasi akan datang menyebutnya.

Para cendekiawan atau sejarawan kangkung akan menulis bahawa yang benar-benar berjuang di jalan lurus hanyalah UMNO. Pemimpin UMNO adalah bapa kepada segala kehebatan dan kemuliaan, manakala pemimpin seperti Mohd Sabu adalah sampah hanyir yang perlu dibuang dari sejarah negara!

No comments: