Sunday, October 24, 2010

BAHANG PRU KE 13 DAH MULA TERASA

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dah mula bagi hints hampirnya kepada PRU ke 13. Beliau memberi banyak signal dalam Perhimpunan Agung UMNO yang tamat semalam.

Memang begitulah setiap Perdana Menteri dan Presiden UMNO menjelang PRU. Dalam Perhimpunan Agung UMNO menjadi medan untuk isytihar atau umumkan sesuatu, khususnya tentang PRU. Macam tarikh PRU tu mak bapak dia punya...

Diarahkan UMNO semua pihak bersiap sedia. Diminta Ahli dan pemimpin UMNO bersatu pertahankan Putrajaya dari dirampas pembangkang. Biar berkecai tulang, biar mati hancur badan, dan macammacam lagi ayat keramat buat memotivasikan ahli-ahli mereka.

Diminta juga buat Himpunan besar-besaran di setiap negeri. PM dan TPM pula mulai tahun depan akan turun jelajah bertemu dengan rakyat. Ini semua adalah signal yang cukup jelas bahawa PRU mengejut bakal berlangsung dalam masa beberapa bulan mendatang.

Bagi pihak kerajaan pula, tindakan popular menangguhkan pelaksanaan cukai GST adalah petanda jelas UMNO-BN terdesak mahukan sokongan rakyat. Ini juga adalah isyarat bahawa PRU ke 13 bakal berlangsung.

Bagi pihak kita sebagai rakyat pula, apa hendak ditunggu lagi. Terasa baru hilang lenguh-lenguh kerana berpulun sakan dalam PRU ke 12 yang lalu yang baru sahaja berlangsung 2 tahun. Lepas itu, berderet siri PRK yang jumlahnya sebanyak 12. Justeru tidak ada masa lagi buat kita. Langkah perlu kemas dan laju. Persiapan perlu disiapkan. Perang ini nanti bakal menentukan hayat dan masa depan UMNO, juga kita.

Insyaallah, mari kita doakan PAS juga muncul pemenang dengan hasrat bahawa ISlam akan didaulatkan di bumi ini!

No comments: