Wednesday, October 20, 2010

PEMUDA PAS KELANTAN MEMBINA MERCU TANDANYA SENDIRI.

Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan melangkah setapak lagi dengan membeli Bangunan yang dulunya milik UMNO Kota Bharu. Bangunan yang dipunyai oleh Dato' Zaid Ibrahim dibeli dengan harga RM 4.5 juta ringgit.

Semakin gilalah juak-juak UMNO Kelantan dengan pembelian ini. Selama ini PAS dianggap parti miskin yang tidak mampu memiliki premis sendiri. Hari ini PAS membuktikan dakwaan UMNO silap. PAS semakin berkembang dan maju. Ahlinya bertambah-tambah. Dari markaz yang serba daif, kini PAS mampu memiliki bangunan yang berharga RM 4.5 juta. Kita meyakini hasil usaha infak, derma serta berkorban para ahli dan pimpinan mereka mampu untuk mendiami bangunan ini.

Buat bandingan pula dengan UMNO. Bayangkan UMNO Kota Bharu mampu memiliki bangunan semahal ini suaut ketika dulu, bagaimana pula dengan UMNO Malaysia? Berapa nilai PWTC agaknya. Dari mana mereka dapat duit gamaknya. Kerana itulah UMNO naik sawan bila mereka kalah di kebanyakan negeri. Bayangkan pula UMNO kalah keseluruhannya di Malaysia. Sudah tentu kemenangan ini tidak akan diberikan percuma.

Tahniah Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan. Semoga ini adalah satu langkah dari beberapa tapak di hadapan menuju Putrajaya dalam masa terdekat, Insyaallah...

No comments: