Wednesday, March 24, 2010

TAHNIAH MP KALABAKAN YANG BERANI BERSUARA BENAR!

Hari ini adalah hari yang paling menggemberikan saya. Dalam tujahan bertubi-tubi UMNO-BN terhadap Pakatan Rakyat khususnya pendedahan berkaitan dengan 16 September, tiba-tiba datang pembelaan.

Yang membela bukan dari pakatan pembangkang atau Pakatan Rakyat, tetapi datangnya dari Ahli Parlimen Kalabakan, Datuk Ghafur Salleh. Beliau ialah pimpinan UMNO Sabah. Secara bertubi-tubi pula beliau menyerang MP Bayan Baru dan menuduhnya berbohong. Ya, Dato' Seri Zahrain telah berbohong dengan mengaitkan beliau sebagai salah seorang yang bakal melompat. Datuk Ghafur juga melenting dan menuduh DS Zahrain telah kenyang dengan umpan hasil lompatan.

Setelah Tengku Razaleigh Hamzah, Datuk Bung Mokhtar Radin kini tiba giliran Datuk Ghafur Salleh menafikan. Angkatan Tentera turut menafikan perkara yang sama. Nah, sekarang giliran Zahrain pula berbuih nak menjawab. Bagaimana beliau boleh menuduh tanpa asas dan bukti yang kukuh.

Kita nak tengok juga apa reaksi UMNO terhadap ucapan Datuk Ghafur Salleh. Hairan juga, apabila mereka respons dengan segera ucapan yang hanya hearsay. Sepatutnya UMNO perlu mendesak DS Zahrain yang disiasat, bukan DS Anwar. Ini kerana DS Zahrain mungkin berbohong sehingga membabitkan Yang Di Pertuan Agung, Panglima ATM dan beberapa MP.

Kalau beberapa MP menafikan, Panglima ATM juga menafikan, sekarang siapa pula yang berbohong? dan Siapa pula yang wajar disiasat?

saya syorkan ucapan MP Kalabakan di video kan dan diberi kepada setiap Ahli UMNO dan juga rakyat, supaya mereka tahu siapa yang benar siapa yang berbohong...

No comments: