Monday, November 1, 2010

NAJIB KE ROSMAH PM MALAYSIA?

datuk Seri Mohd Najib Tun Razak memang Perdana Menteri Malaysia ke enam. Semua orang mengiktirafnya. Tetapi semalam apabila Datuk Seri Mohd Najib diisytiharkan tidak sihat kerana dijangkiti demam cacar 'chicken pox' beliau pun menguzurkan diri dari merasmikan program Karnival Deepavali 1Malaysia di Brickfield.

Yang menghairankan, yang menggantikan Nasjib selaku PM adalah isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor. Rosmah lah yang membaca teks ucapan beliau dan seterusnya merasmikan karnival tersebut.

Betulkah protokol di Malaysia ni? Bukankah program-program rasmi negara seharusnya perlu didahulukan pemimpin negara untuk merasmikan. Memanglah Rosmah isteri Perdana Menteri, tetapi beliau tidak ada jawatan utama dalam kerajaan.

Apakah apabila Najib sakit, maka orang nombor dua beliau adalah isterinya sendiri. Di mana Timbalan Perdana Menteri, atau Menteri-menteri kabinet yang lain? Atau mungkin Setiausaha Parlimen, Ketua Setiausaha atau Setiausaha Politik Najib?

Selepas ini, kalau Najib sakit atau uzurkan diri, maka yang akan merasmikan perhimpunan Agung UMNO, yang akan merasmikan program rasmi negara atau menghadiri Perhimpunan PBB bukannya Muhyiddin, tetapi Rosmah....

No comments: