Thursday, December 16, 2010

PARLIMEN KANGAROO

Hari ini Parlimen Malaysia mencatat sejarah kerana berlaku kekecohan yang luar biasa antara Ahli Parlimen Kerajaan dan Pembangkang. Puncanya kerana ada usul menggantung Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim selama 6 bulan gara-gara isu APCO yang bahaskannya.

Puncanya lagi kerana sikap double standard dan bias luar biasa oleh Speaker yang tidak mahu membuat ruling dan tidak membenarkan DSAI untuk membela diri. Beliau turut menerima untuk menggantung 3 lagi MP Pakatan Rakyat selama 6 bulan. Azmin Ali, Sivarasa Rasiah dan Karpal Singh adalah mereka yang digantung.

Lepas dari itu kecoh semua MP Pakatan rakyat bangun dengan membantah penggantungan ini. Rupanya BN lebih suka seberapa ramai manapun MP Pakatan Rakyat digantung, untuk menghalalkan tindakan mereka. Belum pernah terjadi kecoh sebegini umpama demonstrasi dalam parlimen.

Speaker pun satu.. Walau semua orang tahu dia orang BN, balance kan lah sedikit.. Jangan jadi orang tergelak dan labelkan Parlimen Malaysia macam Parlimen kangaroo.

Lebih baik gantung semua MP PR dan biarkan sahaja MP BN sahaja di Parlimen. Lepas tu nak bahas dan luluskan apa pun buatlah... Kelakar tengok BN ni....!

No comments: