Monday, January 31, 2011

TUGAS KITA HANYA BERJUANG, MENANG BUKAN URUSAN KITA..

Telah diumumkan keputusan rasmi PRK DUN tenang malam tadi. Dengan undi sebanyak 6699 oleh calon BN Mohd Azahar Ibrahim berbanding calon yang lebih popular 'Cikgu Mala' hanya sebanyak 2992 undi. Calon BN ini mendapat majoriti sebanyak 3707 undi. Maka sahlah Mohd Azahar Ibrahim sebagai ADUN Tenang.

Bersorak sakanlah media pengampu BN meraikan kemenangan BN ini. seolah-olah Utusan Malaysia, Berita Harian, TV1, TV 3 dan lain-lain media adalah parti komponen BN. Cara pihak BN menyambut kemenangan pula menyakitkan jiwa pejuang-pejuang kebenaran. Meraikan kemenangan seolah-olah tiada akhirat bagi mereka!

Memang sedari awal telah diduga BN akan menang di Tenang. 'Menang sudah pasti, kalah tidak sekali'. Itu untuk BN. Tenang adalah kawasan tradisi dan tembok kebal mereka. Di Tenang pula ada 'fixed deposit' untuk BN iaitu kawasan felda. Memang sejak merdeka undi felda tidak pernah menghampakan BN. Macam 'pondok' dan madrasah kepada PAS. PAS kuat dikawasan pondok, sekolah agama dan madrasah.

Kerana itu juga PAS membuat strategi meletakkan calon Muslimat. sekruang-kurangnya, itu adalah test market buat Cikgu Mala untuk berhadapan dalam PRu ke 13 kelak. Setidaknya pun, boleh mengurangkan majoriti BN.

Sasaran awal PAS pun, hanya untuk mengurangkan majoriti, bukan untuk menang. Cawangan PAS tidak ada di DUN Tenang. Mungkin lepas ini PAS Johor boleh mencongak untuk menubuhkan PAS di Tenang bagi menguatkan PAS di sana.

PRK di mana-mana pun sebenarnya tidak boleh menjadi ukuran. Ini kerana PAS (Pakatan Rakyat) bertanding di padang yang tidak sama rata. Dengan manipulasi hampir semua jentera kerajaan, media dan dengan dana berjuta ringgit mencurah-curah masuk ke poket pengundi atau kepada pemimpin setempat, mana mungkin Pakatan Rakyat akan mampu bersaing dengan BN (baca : jentera kerajaan). Dengan faktor lain seperti undi pos, ugutan dan juga kempen berat sebelah, membeli undi dan lain-lain, PRK adalah medan BN memebelasah Pakatan Rakyat sesuka hati tanpa rasa malu. Biasanya, mana-mana PRK akan swing 10 peratus undi Pakatan Rakyat kepada BN kerana faktor takut atau kerana pujukan. Dan biasanya yang akan membuat swing adalah pengundi atas pagar. Kerana itulah, undi majoriti kepada BN meningkat hampir seribu orang.

Kepada 'Cikgu Mala' yang cekal dan gigih, tahniah diucapkan. Berada ke tahap ini adalah suatu kebanggaan kita bersama. PAS membuktikan tidak pernah kering dari melahirkan pemimpin muda yang berwibawa. Teruskan momentum ini kerana PRU ke 13 sudah berada di jauh dari sekarang.

Buat petugas PAS dan Pakatan Rakyat yang bertungkus lumus bekerja siang dan malam tanpa upah dan habuan, tahniah dan syabas diucapkan. Ketekunan mereka menjadi inspirasi buat PAS. Bersabar dan bekerjalah seikhlas dan semampu mungkin. Tugas kita hanya berjuang. Yang menentukan kemenangan adalah ALLAH SWT. Yakinlah, bahawa suatu hari nanti pasti Allah akan membukakan pintu hati pengundi khususnya di kawasan felda untuk menyokong perjuangan Islam. Allah tidak bertanyakan kemenangan kita, yang ditanyakan adalah banyak mana kita bekerja dengan ikhlas!

No comments: