Tuesday, January 13, 2009

BUKTI ISRAEL LEMAH : HELIKOPTER CANGGIHNYA DITEMBAK JATUH

Allahuakbar. Lailaha Illallah. Kalimah mulia ini wajar kita ungkapkan tatkala membaca keberjayaan Hamas di bawah pimpinannya Brigade Al Qassam berhasil menembak jatuh Helikopter kebanggaan Israel, Apache. ternyata hanya dengan kekuatan jihad dan semangat untuk mati syahid sahaja mampu melemahkan seteru seluruh manusia ini.

Kejayaan ini membuktikan Israel tidaklah segagah mana. Ia boleh tumbang dan tewas dengan jihad umat Islam. Atas kertas memang umat Islam lemah. Tetapi fakta dan statistik tidak boleh diimani. Kerana kuasa Allah mengatasi segala senjata ampuh manusia. Beriman dengan peristiwa Badar, Uhud, Ahzab, dan lain-lainnya mengajar kita bahawa yang lemah mampu menang dengan keimanan dan ketaqwaan.

Ayuh kita tingkatkan doa, Qunut Nazilah dan Solat Hajat agar Hamas mampu memenangi sebuah perjuangan ini. "Ya Allah, hancurkanlah Israel dan sekutu-sekutunya. Cerai-beraikanlah pakatan mereka. Goncangkanlah hati mereka. Hantarkan anjing-anjingMu ke atas mereka. Ya Qahhar, Ya Jabbar... Wahai Tuhan Yang menurunkan Al Quran, yang mengarakkan awan, yang menghancurkan tentera Ahzab, hancurkan mereka dan bantulah saudara-saudara kami " (sedutan dari terjemahan Qunut Nazilah).

Petikan dari Ar Rahmah.com



Brigade Izzuddin Alqassam Tembak Jatuh Helikopter Apache Israel

Oleh Prince of Jihad pada Selasa 13 Januari 2009, 08:06 AM

Print Recommend (2) Comment (7)

Gaza (arrahmah.com) - Brigade Izzuddin Al Qassam berhasil menembak jatuh helekopter militer Israel saat Israel mengerahkan tentara cadangannya ke Jalur Gaza. Kami berhasil menembak jatuh helikopter milik zionis Israel di perbatasan Gaza," sebagaimana diberitakan di laman islamtoday.

Pengumuman tersebut disampaikan setelah beberapa hari yang lalu para mujahidin Palestina berhasil menjatuhkan pesawat pengintai milik Israel. Keberhasilan para mujahidin menjatuhkan pesawat milik Israel ini setelah mereka menggunakan senjata anti pesawat.

"Senjata anti pesawat tersebut akan mentargetkan pesawat milik zionis Israel," tambahnya.

Penggunaan senjata anti pesawat oleh para mujahidin Palestina tersebut juga dikuatkan oleh salah seorang sumber militer Israel kepada surat kabar Israel, menurut mereka, para mujahidin baru pertama kali ini menggunakan senjata anti pesawat.

"Penggunaan senjata tersebut adalah yang pertama kalinya pada pekan terakhir ini sejak kami melancarkan serangan ke Jalur Gaza," kutip laman islamtoday.

Perdana Menteri Israel, Ehud Olmert, menilai penggunaan senjata anti pesawat tersebut merupakan perkembangan yang serius dan sangat membahayakan bagi militernya.(Prince Muhammad/Arrahmah.Com)

No comments: