Wednesday, January 14, 2009

EZAM MENJATUHKAN INTEGIRITI DIRI

Sejak Ezam menyertai UMNO, kredibiliti beliau selaku pejuang rasuah nombor wahid telah jatuh. Menjunam dan hilang terus. Beliau kini jauh tersasar dari apa yang pernah diretorikkan suatu ketika dulu.

kadang-kadang bila difikirkan kelakar juga pengakuan beliau. Marahkan Anwar dan konco-konconya di PKR, tetapi masuk UMNO. Meluatkan sikap hipokrasi Anwar, tetapi melompat masuk ke dalam parti yang maha hipokrit.

Tuduhan beliau pada Anwar memang tiada relevannya. Benarlah tindakan Anwar tidak melayan provokasi murahan manusia yang mencari publisiti sama seperti Naib Ketua Pemuda UMNO nya. Apa kaitan dakwaan beliau Anwar arahkan berbaik dengan Mahathir dengan Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu? Di mana relevannya tuduhan yang telah berusia lebih dari 10 tahun itu?

Kemudian Ezam cuba mencari fakta escapisme. Katanya 6 kotak rahsia tersebut ada pada Anwar. Rakyat kena tanya Anwar, kerana Anwar lebih tahu. Mahu dielak malu, menuduh pula orang lain. Jelaslah, 'budak' ini kelelahan dan keletihan. Sedang mencari dahan untuk berpaut. Ibarat kudis buta, kurap yang kotor dan jijik, beliau ibarat anjing tua dan liar. UMNO pun kini sudah tidak percaya hujahnya lagi. Kalah UMNO di Permatang Pauh kerana tindakan 'overkill' Ezam pada Anwar. Sekarang hadir di Kuala Terengganu dengan hujah yang sama. Hendak jatuhkan Dato' Wan Farid sejatuhnya lagak beliau.

Itulah pengajaran berguna buat semua. jangan khianati perjuangan hanya kerana secebis keuntungan dunia. Kelak anda dihinakan, bukan oleh musuh, tetapi teman sendiri. Kemana hendak diadukan dirimu wahai Ezam...

No comments: