Monday, February 9, 2009

KEMBALI KE GELANGGANG PILIHANRAYA: SEKALI LAGI DI PERAK


Kita dikhabarkan dengan berita sedih kepulangan Almarhum YB Hj Roslan Shaharum ke rahmatullah semalam. Rasa-rasanya saya baru bertemu dengan beliau kali terakhir pada hari Jumaat semasa Himpunan di rumah MB Perak. Tiada apa-apa tanda bahawa beliau akan dijemput Allah swt disisiNya.

Sepanjang saya bersama PAS secara sepenuh masa, inilah ujian yang paling berat buat pendokong-pendokong agamaNya. Kita baru disingkirkan secara biadap dalam kerajaan Perak. Kita baru mencabar UMNO-BN untuk mengadakan Pilihanraya Kecildi DUN Perak. Tiba-tiba Allah memberikan ujian kita dalam bentuk kehilangan MP PAS di kawasan di Perak. Mahu atau tidak, kita terpaksa berdepan dengan Pilihanraya kecil. Allahuakbar. Mungkin ada sesuatu yang Allah hendak sampaikan kepada kita semua sebagai ahli PAS.

Inilah medan menguji kesetiaan rakyat, pendokong dan ahli-ahli PAS keseluruhannya. Persoalan sama ada PAS mendapat sokongan rakyat akan teruji di Bukit Gantang. Sementara di Bukit Selambau pula berita perletakan jawatan ADUNnya menggamit kita untuk bertandang dalam Pilihanraya Kecil.

Semua ini ada hikmahnya. Buat pendokong PAS, kita akan turun bermati-matian mempertahankan kerusi Bukit Gantang, begitu juga di Bukit Selambau. Biar kita mati berkalangkan tanah, daripada hidup bercerminkan bangkai.

Semoga Allah swt merahmati roh Almarhum Hj Roslan Shaharum dan menempatkan beliau bersama mereka yang berjihad di jalan Allah. Alfatihah.

No comments: