Wednesday, February 4, 2009

KERAJAAN PERAK DITUMBANGKAN SECARA TIDAK BERMARUAH.

Ketika berita ini ditulis, hampir sah Najib Tun Razak membentuk kerajaan di Perak. Hasil kerja-kerja tangan ghaib yang tidak punya prinsip dan maruah, kira-kira 4 orang ADUN dikatakan telah lompat.

Hairan juga, bagaimana ADUN-ADUN ini begitu mudah dipujuk dan dibeli. Dikhabarkan ADUN Bota, Dato' Nasharuddin Hashim menyertai mereka kembali semula ke pangkuan UMNO. Gamak mereka meninggalkan perjuangan yang didokong oleh rakyat Malaysia yang dahagakan kebenaran dan keadilan. Hanyalah beberapa cupak habuan dunia, mereka menggadaikan maruah sebuah kerajaan yang disokong rakyat.

Tengah-tengah kemelut ini, tiba-tiba terpancul Gerak yang cuba mengambil populariti murahan. Gerak telah melaporkan kepada SPRM perihal rasuah MB Selangor kali kedua baru-baru ini. Saya berkira-kira, kes rasuah yang dikatakan dilakukan oleh MB Selangor dibesarkan, mengapa tidak mereka mengambil kes Najib yang dikatakan menawarkan rasuah RM 50 juta kepada ADUN PKR untuk lompat parti. Kenapa Nazree Yunus tidak sibuk mendedahkan kes rasuah yang telah pun dihebohkan di media ke atas Najib. Kenapa menyebelahi sepihak, dengan menelanjangkan semahunya MB Selangor dan lain-lain Exco kerajaan Pakatan Rakyat, sedangkan isu Najib jauh lebih besar. Apakah Nazree dan Geraknya berani mengambil langkah sebegini.

Dalam kes lompatan terbaru ini, berapa agaknya Najib telah habiskan duit rakyat semata-mata mahu membeli sebuah kerajaan Rakyat. Kalau kes 2 orang exco ini dibeli dengan harga RM50 juta, berapa agaknya harga untuk membeli 4 orang Exco sekaligus? SPRM dalam hal ini mesti terkebelakang dan lambat bertindak dengan alasan tidak cukup bukti, tiada saksi, tidak ada laporan dan pelbagai lagi. Hakikatnya, mereka telah diperkudakan dan masih di pergunakan sesuka hati. Saya mencabar Nazree Yunus dan Gerak (ingat: dibelakangnya adalah Ezam), serta SPRM untuk bertindak menyiasat serta mengambil tindakan sekiranya benar dakwaan Najib memberi rasuah RM 50 juta untuk membeli ADUN-ADUN Pakatan Rakyat.

Kes di Perak elok dijadikan testimoni bahawa UMNO-BN adalah manusia yang tidak ada maruah selamanya. Sepertimana tumbangnya kerajaan Terengganu beberapa tahun yang lepas, modus operandi yang pelbagai digunakan kini hanya semata-mata mahu menghalalkan cara. Sejarah akan mengingati UMNO sebagai sebuah parti yang tidak ada prinsip, jati diri dan sanggup melakukan apa saja demi memuaskan nafsu diri mereka sendiri. Rakyat Malaysia, ambillah iktibar ini dan samakan kejadian ini dengan tindakan zalim Zionis Israel dan Fatah yang mahu menumbangkan kerajaan Hamas di Palestin.

No comments: