Thursday, July 9, 2009

APABILA BUKAN ISLAM LEBIH MEMAHAMI ISLAM DARIPADA ORANG ISLAM

Sahabat kenalan saya Vincent Lee, Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong PAS Nasional telah menyatakan pandangannya supaya rakyat menyokong perjuangan PAS kerana PAS memperjuangkan Islam. Bagi saya ia suatu keajaiban apabila seorang yang bukan Islam (walaupun menyokong PAS) tetapi dengan terus terang menyatakan sokongan kepada PAS kerana PAS memperjuangkan Islam.

Mungkin pernyataannya agak bias memandangkan beliau adalah pimpinan kelab Penyokong ataupun mungkin sesetengah orang berpersepsi beliau berpolitik dalam menyatakan sokongannya. Lebih-lebih lagi dalam menghadapi PRK Manek Urai.

Tetapi saya percaya tidak ada pimpinan PAS yang berkempen kepada Vincent Lee supaya berkata sedemikian. Ini lahir dari hati nuraninya yang melihat PAS dari dalam dan dekat. Bahkan PAS sangat berhati-hati terhadap penyokongnya dari kalangan non-muslim, takut-takut mereka kecil hati kalau pimpinan PAS hanya bercakap soal Islam semata-mata. Selama ini pun nada pimpinan PAS sangat lunak dengan banyak bercakap soal keadilan dan isu kemanusiaan sebagai inti kempen mereka menarik sokongan bukan Islam.

Apa pun, seorang bernama Vincent Lee telah mengeluarkan kata-katanya. Bagaimana pula anda sebagai seorang Islam? Bilakah lagi masanya anda menyatakan sokongan kepada perjuangan ISlam bernama PAS di Malaysia ini? dan bagimana pula dengan rakan-rakan dari UMNO? Bilakah sampai masanya kesedaran untuk anda berubah!

No comments: