Saturday, July 4, 2009

UMNO MAHU MUZAKARAH SEDANG MEREKA TIKAM DIBELAKANG

Patutlah ramai yang melenting apabila Presiden PAS dan ramai kalangan pemimpin PAS mahu duduk semeja bermuzakarah. Persepsi dan sentimen rakyat khususnya ahli PAS masih belum kendur untuk duduk semeja dengan UMNO.

sejarah panjangan UMNO memang diketahui penuh dengan noda dan dosa. Tangan mereka tidak pernah kering dari membasahi keringat dan airmata rakyat dengan penuh penderitaan. Selama 50 tahun ini kita didendangkan bahawa UMNO adalah musuh yang tidak boleh dirundingkan.

tatkala mereka terjepit ekoran kekalahan dalam PRU ke 12, tiba-tiba tangan mahu dihulurkan atas nama perpaduan. Memanglah dasar PAS tidak akan menutup pintu dari dakwah dan pensekatan politik baru yang mahu semua pihak bersemuka dan duduk semeja. Tetapi dalam situasi begini, ratapan rakyat akibat rampasan kuasa di Perak masih belum reda untuk kita kumandangkan salam perpaduan.

Terkini, UMNO-BN seperti biasa dengan kejahatan mereka menyerang Kedah dan Pulau Pinang. Gelombang propaganda mereka kini terarah ke negeri Utara. Lihatlah, dalam keadaan mereka mahu berbaik-baik dengan PAS (demi survival politikk mereka), tiba-tiba tangan kiri mereka menikam Pakatan Rakyat. Habis bercempera DAP dan KPR berbalah di Pulau Pinang, sementara DAP dimangsakan untuk menjarakkan diri dengan PAS.

Siapa lagi punya angkara kalau tidak ada api dalams ekam dalam diri UMNO-BN. mereka tidak sudah-sudah beramal dengan politik 'machiavelli' yang menghalalkan apa sahaja demi meraih keuntungan.

Patutlah dan layaklah rakyat murka kepada UMNO. Saya kira wajarlah PAS menjauhkan diri dari berbaik dengan UMNO, kerana kejahatan mereka yang tidak kunjung padam. Mulai hari ini, usahlah diharapkan persahabatan dengan UMNO sebagai dakwah, kerana mereka memang kaum yang tidak pernah mahu menerima kebenaran. Buat masa ini, tepatlah pandangan Presiden PAS, Mursyidul Am, kepimpinan Dewan Pemuda PAS serta seluruh tindakan pimpinan PAS yang menghentikan polemik muzakarah ini. UMNO hanya boleh dijenguk tatkala mereka terduduk dan melutut kepada kehendak rakyat dalam PRU ke 13 nanti!

No comments: