Saturday, December 5, 2009

RIBUAN RAKYAT KELANTAN NYATA SOKONGAN KEPADA TOK GURU



Fakta memang tidak boleh ditipu dan dinafikan. Rekalah apa juga cerita bagi menyedapkan halwa telinga, namun kenyataan tidak boleh dipesongkan. kehadiran puluhan ribu rakyat yang membanjiri Kota Darul Naim, Kota Bharu, Kelantan semalam bagi menyatakan sokongan kepada YAB Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri besar Kelantan. Ia bercanggah sama sekali dengan jumlah kehadiran mereka yang membantah dan mendesak YAB Dato' Nik Abdul Aziz meletak jawatan beberapa hari sebelumnya.

Yang pasti, Tok Guru tak meminta mereka hadir menyokongnya. Tidak ada upah atau elaun untuk hadir beramai-ramai menyokongnya. Yang datang menaiki bas, tidak pula tampil untuk 'claim' minyak dan nilai pengangkutan mereka. Semua hadir dengan ikhlas dan kesedaran bahawa YAB Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz masih disayangi di Kelantan.

Yang datang pula pelbagai kaum. Ada India, ada Cina dan ada kaum Siam turut bersama. Rakyat Kelantan lebih mengenali pemimpin mereka. Mereka pula tidak menyokong membuta tuli melainkan melihat kepada akhlak dan perilaku seseorang pemimpin. YAB Tuan Guru Dato' Nik Aziz adalah simbol kesederhanaan dan kerendahan jiwa seorang pemimpin, disamping mempunyai imej yang bersih dari rasuah dan penyelewengan.




Hari esok bagaimana pula peranan media negara milik UMNO-BN untuk memutar jumlah kehadiran penyokong ini. Jangan terkejut ribuan ini dikatakan berpuluh orang sahaja. Dan jangan terkejut nanti media memusing fakta menyatakan yang datang itu dianggap segelintir kecil dari sebahagian besar rakyat Kelantan lain yang menolak kepimpinan YAB Tuan Guru!

No comments: