Tuesday, December 1, 2009

UMNO SUDAH BUSUK SELURUH TUBUHNYA


Tun Dr Mahathir mengakui melalui rakannya bahawa UMNO sudah membusuk sehingga ke ususnya. Sepatutnya beliau menambah, bukan setakat ususnya, tetapi seluruh tubuh UMNO semakin membusuk berbau bangkai.

Maklumlah, UMNO sudah nazak benar. hanya talian hayat UMNO bergantung kepada SPR, SPRM, PDRM, mahkamah dan lain-lain agensi kerajaan. Kalau ini tidak menyokong UMNO, sudah lama UMNO disemadikan.

Siapa boleh nafikan bahawa yang menyertai UMNO adalah mereka yang berhajat kepada material semata-mata, bukan kerana perjuangannya. Kalaulah UMNO menjadi pembangkang dalam negara ini, saya yakin, ia kini tinggal nama sahaja.

Dan siapa boleh memberikan fakta, pemimpin tertinggi manakah UMNO bersih dari rasuah, penyalahgunaan kuasa, kronisme dan lain-lain lagi. Daripada peringkat bahagian, Perhubungan, MT Pusat, sehinggalah ke Menteri Kabinet, tidak ada yang terlepas dari masalah rasuah. Sehingga rakyat berpersepsikan UMNO dan rasuah adalah kembar siam seiras yang tidak boleh dipisahkan.

Selagi UMNO tidak dikuburkan dan ditalkinkan, selagi itulah ia membusuk. UMNO tidak boleh diperbaiki lagi, melainkan dilahirkan kembali dengan wadah selain UMNO...

No comments: