Sunday, January 3, 2010

PEMUDA UMNO BANTAH IKHLAS ATAU BERLAKON?

Pergerakan Pemuda UMNO membantah kenaikan harga gula pada hari semalam. Ikhlaskah mereka atau sekadar berlakon, mahu menunjukkan kepada rakyat bahawa mereka juga prihatin dengan kenaikan ini?

Sukar hendak meneka apakah yang terbuku di hati Pemuda UMNO. Kalau mereka benar ikhlas baguslah dan teruskan langkah mereka. Pemuda PAS sanggup bersama menghantar memorandum membantah kenaikan harga gula ini. Sudah tentu ianya amat membebankan pengguna. Meskipun kenaikan ini cuma bernilai RM 0.20 sen sahaja tetapi bagi pengguna biasa, ia sedikit sebanyak telah menjejaskan perbelanjaan mereka.

Kalau Pemuda UMNO ikhlas, maka langkah ini perlu diteruskan dan jangan berhenti di tengah jalan. Jumpalah Perdana Menteri yang meneraju Malaysia. Sudah tentu Perdana Menteri akan mendengar suara hati pemudanya. Soalnya, beranikah Pemuda UMNO?

Saya syorkan supaya Pemuda UMNO bertemu dengan rakyat. dengar keluhan hati rakyat di bawah. Kemudian suara itu sampaikan kepada mereka yang berada di anjung kuasa. Barulah nanti ia memberi impak besar kepada perjuangan UMNO..






No comments: