Thursday, January 28, 2010

ZUL NORDIN LOMPAT PARTI.. APA NAK DIHERANKAN!

"Utusan Malaysia hari ini menyiarkan bahawa Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin tidak menolak kemungkinan akan menyertai parti lain untuk meneruskan perjuangan politiknya.

Akhbar itu memuatkan sms Zulkifli semalam yang berbunyi "Saya akan tunggu dan lihat apa tindakan mereka dalam tempoh sebulan ini, insya-Allah baru saya akan melihat tindakan lanjut yang sewajarnya.

Ini maklumat hasil dari laporan Utusan Malaysia hari ini. Bagi saya apa yang nak dihairankan. Tindak tanduk YB Kulim ini dari awal sangat mencurigakan. Kononnya nak pertahankan Islam melalui Kalimah Allah, tetapi yang nak dimasuknya ialah UMNO. UMNO ni perjuangkan ISlam ke?

Kerana itulah YB Zul tidak dibenar oleh Majlis Syura untuk bertanding. Dan akibat rakusnya beliau, dilanggarnya keputusan parti. kemudian isytihar masuk PKR.. Hari ini marah pula pada Anwar dan PKR, dan nak lompat lagi. Biarkanlah dia.

Islam dan perjuangannya tidak akan rugi dengan kehilangan manusia seperti ini. Islam perlukan manusia biasa yang ikhlas, sabar dan taat pada perjuangan. Hebat sangatkah beliau jika dan dibandingkan dengan para anbiya', awliya', siddiqin dan syuhada terdahulu dan sekarang?

No comments: