Thursday, June 18, 2009

APA ADA PADA UNITY GOVERNMENT

Isu Unity Government sudah memasuki fasa baru yang lebih menarik. Belum pernah berlaku pimpinan tertinggi PAS saling cabar mencabar dan menuduh satu sama lain. Sebenarnya saya tidak tertarik untuk memperpanjangkan penulisan berkaitan isu ini, kerana saya telah menulisnya dalam posting terdahulu.

Berkali saya menegaskan isu ini hanyalah mainan media dan UMNO-Barisan Nasional meraih simpati. Mereka dalam keadaan terdesak mahu menyelamatkan kapal mereka yang hampir karam.

Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat mungkin terlajak sehingga memaksa Timbalan Presidennya meletak jawatan. Ini nampaknya adalah kejayaan propaganda jentera kerajaan UMNO yang berperangai seperti Yahudi. Mereka terus mencucuk-cucuk agar pihak pimpinan PAS saling bergaduh.

Bagi saya, apalah sangat isu Unity Government ini kalau hendak dibandingkan dengan isu Altantuya. Najib (Perdana Menteri) menggunakan sepenuh isu ini untuk menutup ruang perbincangan terbuka mengenai kes beliau (Altantuya). Sejak beliau menjadi PM, inilah masa beliau berehat dengan menghalakan isu nasional kepada isu UG (Unity Government).

Saya mengambil kesempatan ini untuk mengajak saf pimpinan PAS dan ahli seluruhnya untuk merapatkan saf dan ukhwah. Ayuh, mari kita halakan senjata ini seperti sebelumnya - iaitu kepada isu Najib dengan Altantuya nya. Inilah isu besar yang menjejaskan reputasi negara di mata dunia. Najib harus bertanggungjawab di atas pertuduhan dan persepsi rakyat terhadapnya!

No comments: