Saturday, April 18, 2009

BEBAS ISA SEKADAR KOSMETIK: 3 LAGI DITAHAN ISA

Najib Tun Razak bermain wayang dengan rakyat Malaysia. Ura-ura kononnya beliau akan berlaku baik dan adil kepada rakyat sejurus selepas perlantikannya, tidak menjadi kenyataan. Awal dinasti pemerintahannya dibebaskan 13 orang ISA, dan beberapa hari selepas itu pula, ditahan 3 pula lagi. Ketiga-tiga mangsa terbaru ini dikaitkan dengan JI (Jemaah Islamiyyah), suatu pertubuhan yang sengaja direka-reka bagi menghalalkan tindakan UMNO-BN. Ia juga suatu natijah bahawa pemimpin Malaysia kini tunduk akur kepada kehendak naluri jahat kerajaan Amerika.

Najib memang tidak berani lakukan perubahan seperti yang diimpikan rakyat Malaysia. ISA sudah menjadi igauan buruk rakyat yang bencikan undang-undang drakonian itu dihapuskan. ISA menjadi benteng akhir paling ampuh Najib dan Kerajaan BN mempertahankan kuasanya. Undang-undang ini bakal digunakan pada bila-bila masa andainya kerajaan BN dalam keadaan bahaya. Nantikan pemimpin pembangkang yang meningkat naik untuk menjadi mangsa terbarunya kelak!

Apa lagi yang perlu diharapkan dari pemimpin UMNO-BN. Mereka memang tidak hiraukan jerit pekik rakyat yang mahu ISA dihapuskan. Naik sesiapa saja sebagai PM, asal namanya UMNO-BN, ISA akan terus dikekalkan. Dengan ISA mereka berkuasa, dan dengan ISA mereka terus mengganas membaham apa sahaja yang mereka mahukan. Apa boleh buat, bola di kaki mereka, kita rakyat sekadari menjadi gawang kosong tempat menjadi mangsa melepaskan rembatan padu..

No comments: