Sunday, February 8, 2009

HANYA ORANG BODOH MENGIKTIRAF KERAJAAN HARAM UMNO DI PERAK



Sekarang ini rakyat telah bersuara. Mereka berarak ke jalan raya membantah upacara perlantikan Menteri Besar Kerajaan haram UMNO-BN di Perak. Sultan tiba-tiba terkedu dan terpinga-pinga.

Bukan kalangan pembangkang dari Pakatan Rakyat sahaja yang bersuara dalam isu Perak ini. Kali ini beberapa tokoh veteran UMNo termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad, Tengku Razaleigh Hamzah bahkan Suhakam turut menyatakan perkara yang sama. Hairan. Bagaimana UMNo yang mempunyai segalanya- wang, jentera, dan kuasa tidak mampu berhadapan dengan realiti bagi menghadapi Pilihanraya umum. Paling tidak pun mereka gentar untuk mengadakan 2 Pilihanraya kecil.

Waima untuk mengadakan Sidang DUN tergempar bagi membolehkan undi tidak percaya kepada Menteri Besar pun tidak mampu dipenuhi. Ternyata UMNO hanya mampu mengambil kerajaan Perak melalui cara tidak sah atau haram. Hanya orang bodoh sahaja yang mampu mengulas cara perlantikan kerajaan haram Perak sebagai sah. Dan hanya si bodoh sahaja yang mengiktiraf kerajaan haram Perak sekarang kerana insan yang mempunyai akal pasti akan melihat kebenaran yang sebenar!

No comments: