Thursday, December 11, 2008

PPP TIDAK BERANI BERDEPAN KENYATAAN

Lewat tadi Parti Progresif Penduduk (PPP) mengambil keputusan untuk kekal di bawah telunjuk BN. Ternyata omongan dan desakan mereka kepada Pengerusi BN sekadar melepaskan batuk di tangga. Hakikatnya PPP tidak berani menyatakan kebenaran dan menelan kepahitan. Mereka tidak sanggup melepaskan bebanan yang membelenggu leher mereka. Hinggakan nak melepaskan diri dari cengkaman BN pun tidak berani.

Sedangkan seluruh negara tahu, ISA adalah akta zalim. Tanyalah siapa saja. Beberapa hari yang lalu kerajaan BN cuba berlembut dengan membebaskan beberapa tahanan ISA termasuk Yazid Syupaat, profil yang dikaitkan dengan Al Qaeda. Sehingga kini Yazid dan beberapa dozen tahanan tidak dibuktikan bersalah dalam kegiatan militan. Ini adalah sebahagian bukti ISA adalah akta tempang yang direkayasa untuk kepentingan beberapa kerat individu.

Siapa pula nak mengajar BN khususnya pemimpin UMNO erti kemanusiaan kalau PPP pun tidak berani menegur dan 'bermuqabalah' dengan pemimpin mereka. Selamanya pemimpin UMNo akan lena diulit mimpi indah hasil kezaliman yang dipaksakan buat rakyat. Sebelum ini lantang Gerakan dan MCA menyuarakan bantahan terhadap ISA. Dan kita nantikan apakah episod sama berulang pada kedua-dua parti komponen ini, dengan mendendangkan drama dan lakonan sama dengan PPP. Hakikatnya memang BN adalah parti yang bukan berasaskan perjuangan rakyat. Mereka tidak mampu hidup dengan survival diri mereka dan berterusan menagih simpati sehingga sanggup melapah maruah dan martabat diri .

No comments: