Monday, July 27, 2009

SATU DEMI SATU MEYEBERANG

Teori 16 September yang diungkapkan oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim baru sekarang nampak nak menjadi. Itupun baru sipi-sipi, apabila beberapa bekas pemimpin kanan parti komponen BN mula isytihar keluar parti dan melompat ke PKR. Mungkin ramai yang tidak sabar semasa menunggu teori yang diumumkan oleh Penasihat PKR itu suatu waktu dahulu, hari ini boleh tersenyum bangga. Anwar tidak akan beretorik kosong untuk menjatuhkan kredibiliti dirinya.
Cuma kita masih menunggu siapakah Ahli Parlimen pertama yang akan melompat masuk ke Pakatan Rakyat.

Bermula dengan Yong Teck Lee dengan SAPP, kemudian penyertaan Dato' Zaid Ibrahim, menyusul pula Dato' Chua Jui Meng dan kini SS Subramaniam. selepas ini mungkinkah Tengku Razaleigh Hamzah?

Apapun bagi PAS, kita mengalu-alukan penyertaan mereka yang mahu bersama rakyat mencari kebenaran. Tahniah atas keberanian mereka. Kita mengharapkan lebih ramai lagi penyertaan dari pemimpin atau bekas pemimpin UMNO-MIC-MCA-Gerakan akan keluar parti. Zaman ini bukanlah milik perjuangan kepada bangsa. Sama ada kita berjuang untuk ISLAM ataupun berjuanglah untuk rakyat sejagat tanpa memilih warna kulit dan bulu, dan inipun termasuk sudah dalam manhaj perjuangan ISLAM yang dipelopori PAS sekarang!

UMNO-MCA-MIC wajar dikebumikan dan dibukukan menjadi lipatan sejarah. Tidak ada apa lagi kepentingan bagi mereka yang ikhlas untuk duduk dalam Barisan Nasional. Yang ada sekarang adalah mereka yang penuh dengan kepentingan diri semata.

No comments: